Relacja z wydarzenia
Opis relacji
10.10.2025 r. odbyło się Webinarium EPALE: Marketing w kulturze, czyli jak opowiadać, by edukować. zorganizowane przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji i Krajowe Biuro EPALE.
Dla kogo?
- Dla edukatorów i edukatorek dorosłych, pracowników muzeów, edukatorów z domów i centrów kultury, bibliotekarzy, trenerów i instruktorów, przedstawicieli NGOsów, oraz wszystkich pracowników instytucji kultury, którzy chcą lepiej rozumieć edukacyjny wymiar swojej działalności.
W spotkaniu wzięło udział 80 osób.
Podczas spotkania:
- przyjrzeliśmy się różnicom między promocją, PR-em, komunikacją wewnętrzną a marketingiem,
- zastanowiliśmy się nad tym, które narzędzia najlepiej wspierają proces uczenia się w instytucjach kultury.
Pracownicy instytucji kultury nieustannie uczą się nowych form komunikacji, a odbiorcy – widzowie, czytelnicy, uczestnicy – poprzez kontakt z kulturą i jej narracjami poszerzają swoje kompetencje społeczne, medialne i obywatelskie. W czasach polikryzysów instytucje kultury stają się więc nie tylko organizatorami wydarzeń, ale również ważnymi edukatorami dorosłych, a marketing staje się jednym z narzędzi, które pozwala pełnić tę funkcję skuteczniej.
Webinarium EPALE z ekspertką od marketingu w kulturze było nie tylko okazją do rozmowy o narzędziach promocyjnych, lecz także przestrzenią do refleksji nad edukacją dorosłych. Spotkanie poprowadzili dr Barek Lis – socjolog, badacz społeczny, animator kultury, edukator, kierownik Działu Badań i Rozwoju w Instytucie Kultury Miejskiej w Gdańsku i Ambasador EPALE oraz Karolina Zabrocka - specjalistka komunikacji i marketingu w Instytucie Kultury Miejskiej w Gdańsku.
Nagranie z Webinarium EPALE: Marketing w kulturze, czyli jak opowiadać, by edukować jest dostępne na platformie EPALE – https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/nagranie-webinarium-epale-marketing-w-kulturze-czyli-jak-opowiadac-edukowac
Liczba uczestników: 80
Webinarium EPALE: Marketing w kulturze, czyli jak opowiadać, by edukować
Rodzaj wydarzenia: Webinarium/szkolenie on-line
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Organizator: EPALE - Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie
Data wydarzenia: 2025-10-10 11:00 - 2025-10-10 13:00
Opis wydarzenia
Marketing w kulturze to nie tylko reklama wydarzeń czy budowanie wizerunku, ale także sposób, w jaki instytucje komunikują wartości, kształtują postawy i uczą odbiorców krytycznego myślenia o kulturze. Webinarium z ekspertką od marketingu w kulturze będzie nie tylko okazją do rozmowy o narzędziach promocyjnych, lecz także przestrzenią do refleksji nad edukacją dorosłych. Spotykamy się online, 10 października, o godz. 11.00. Spotkanie poprowadzą Bartłomiej Lis, ambasador EPALE i Karolina Zabrocka, specjalistka komunikacji i marketingu w Instytucie Kultury Miejskiej w Gdańsku.
Podczas spotkania: 🔹 przyjrzymy się różnicom między promocją, PR-em, komunikacją wewnętrzną a marketingiem, 🔹 zastanowimy się nad tym, które narzędzia najlepiej wspierają proces uczenia się w instytucjach kultury, 🔹 podsumujemy dośw
Do kogo skierowane jest wydarzenie ?
Dla edukatorów i edukatorek dorosłych, pracowników muzeów, edukatorów z domów i centrów kultury, bibliotekarzy, trenerów i instruktorów, przedstawicieli NGOsów, oraz wszystkich pracowników instytucji kultury.






